Saturday 28 January 2012

Aku rasa dia...

Eh esk dh AJL26 kan..
aku turut bdebar2..wlopon aku bukanlah sape2..
bukan pserta,jauh skali penerbit rancangan..jauh skali pngacara..ah yg pasti aku bkn sape2lah..
Cuma aku pnonton,yg mnonton..kemudian mgkritik..(kuang hajau x?mgkritik je tau..)sempurna sgtlah ssuatu program 2 andai xde sbrg kritikan..(ah aku nk ckp apa nih.Aku pon dh hlg kawalan ni.Sambil mnulis ni aku tgh layan lagu Yuna Live Your Life..serius aku rs mcm kembali ke zaman 60-an..Rambut afro..sluar beso kt bawah..baju ketat.Peh!

Ah kembali ke AJL 26 yg akn disiarkn siaran lngsg kt tv3 pukul 9mlm esk..Aku just nk share la sapa yg aku rs akn dnobatkan sbg juara..Ini apa yg aku rs la.Yang juri2 profesional rs mgkin xsm dgn aku la.Stiap org berhak meneka siapa2 je yg dia rs layak.:)

AJL stiap tahun penuh dgn kejutan.Kadang2 yg kita xbajet pon bleh dnobat sbg juara.Nak kato apo?terimo jolah..Dan aku pon mmg awal2 akn redha kalo tekaan aku xtepat.

Tp aku masih bharap,skali pon xtepat jgnla jauh sgt ye..nak tau jgk ke sape yg aku rs plg xlayak?adeh..mcm kejam je kalo aku bgtau.Huah3.Kesian budak 2..Budak?Haha..entahla.Lagu dia aku rs biasa2.Tp kalo mmg dia yg ttiba2 diangkt sbg juara,aku akn pasrah smbil bkata,itu mgkin rzeki dia...
(dlm ati masih bkata,ishh impossible!kejam x??)huah3..

Aku suke konsep air yg dibawakan AJL taon nih hockay!cool!

Ishh..kalo budak 2 menang kan!Aku xkan teragak2 utk buat lagu sdiri,pastu mncalonkn diri sdiri ke AJL taon dpn hokeh??aku nekad ni.Haih..

Memang hebat2 la pserta taun nih..serius.Aku rs juri sehebat M.Nasir pon akn mngalami migrain utk memilih pmenang..Nama2 besar spt Faizal Tahir,Jacklyn Victor,Hafiz AF7,Aizat Hamdan,Shila Amzah,Yuna dan bberapa lagi dilihat akn mmberikan saingan sengit..

Apapun aku sgt2 mgharapkn Jacklyn Victor akn mmberi psembahan terbaik esk utk dua lagu nyanyianya iaitu Beribu Sesalan (Duet dgn Ning and Shila Amzah) dan Sedetik Lebih (Lagu asal Anuar zain)

Anuar dh tarik diri (so sad!) so Jac akn bawakn lagu ni.Aku hrp dia mng la..aku mmg kagum kat vokal dia.Ok2 berikut adalah snarai 6 pilihan yg aku jangka akn jadi juara iaitu :

1) Jacklyn Victor (Sedetik Lebih)
2) Hafiz AF7 (Awan Nano)
3) Kumpulan 3 Suara (Beribu Sesalan)
4) Aizat Hamdan (Sg.Lui)
5) Yuna (Gadis semasa)
6) Alyah (Kisah Hati)

Ok 2 yg aku teka akn jd juara la.Dan psembahan yg plg2 aku tggu sbnrnya dari kumpulan Projek Pistol.Adik aku kata org gile je minat lagu Wanita Sluruh Dunia tu.haha..Jahat tol dia..Mgkin sbb dia bkn wanita,maka dia tidak tsentuh hati bila mndengar lagu itu.Hanya wanita2 je yg bleh mrasai betapa indahnya lagu itu meskipun dialunkn oleh lelaki2 rock.
Apapun aku bharap esk Projek Pistol akn mngeluarkan pluru yg benar2 berbisa..Barulah layak dipanggil pistol.Sekian.


No comments:

Post a Comment