Friday 7 October 2016

Sepasang Kembar Bakal Menjengah Dunia..

Ketika sedang menaip entry ini, mata aku berkaca.
Sebak giler kat dada!
Penantian yg aku kira dselang-seli airmata, doa, dan pengorbanan!
Akhirnya Allah sudahi dgn berita yang penuh bererti.
---Buat sepasang suami isteri ini.
Dan buat semua orang yg sama2 menanti dan terus menanti.

Dan seperti menunggu kelahiran anak sendiri,
aku menghintung hari demi hari...penuh debar dalam hati!
Tuhan janji orang yang sabar ada habuannya nanti..

Dan ujian yang diberi Tuhan bukan calang2
hanya mereka yang kuat sahaja diuji begini.Ya! Mereka sangat kuat.
Aku mnjadi saksi bagaimana mereka melewati hdup dgn
psoalan2 manusia yg kadang2 bagai xmahu mengerti..
bahawa soal jdoh,zuriat,ajal dan sgala ketetapan adalah milik Allah!
Mereka ditanya berulang2 soalan yg mereka sdiri gagal mnjawab!
Dan bermacam lagi ujian serta dugaan mereka tempuh bsama..

Hye girlsss!!! :'(

Tuhan xpernah mungkir, lihatlah sayang-sayangku!
Apa semua ini?
Kegembiraan apakah ini?
Sebuah hadiah Tuhan beri utk 1001 kesabaran!
Sangat indah..

Bukan seorang tapi dua!
Ya,dua puteri bakal menjengah dunia Disember nanti (Dgn izinNya!)
Puteri2 yang kita semua tunggu dgn doa dan ikhtiar!
Bergembiralah hati-hati yang telah lama berduka.

Alhamdulillah!!!!!!!

Aku meneruskan penantian puteri2 comel itu.
Mohonku agar smua mendoakan supaya segala bjalan dgn lancar..
dipermudakan segala doa si ibu bapa dan anak2.

Sungguh,
Allah tidak pernah memungkiri janji!

Milik siapa kembar itu?
(Senyum)
Milik hamba Allah yang sabar!
Tunggu disember ya...



No comments:

Post a Comment