Monday, 31 October 2016

Aduhai Akak Lina..

Sy sedih sgt tengok Elly Mazlein perform dalam Gegar Vaganza minggu ke3 smlm. Perawan atau Janda lagu dia bawakan. Bukan sedih sbb takdir hdupnya. Tapi sedih tengok penampilan dia yg pada sy tidak patut tegedik2 dan tergelek2 begitu dgn baju yg agak ketat. Lagi2 dia mmbawa status ibu tunggal. Tapi xde sapa pon kritik atau kecam dia. Kenapa? Kerana pmpuan2 sluruh malaysia sdg bsimpati dgn penyanyi ini. Dia mangsa lelaki xguna. Dia dcerai ketika sdg mngandung. Suami dia drampas org.

Dgn alasan2 sedemikian, org pun seperti menutup mata, bsetuju dan menelan bulat2 apa sj yg dpertontonkan Elly . Tiada seorang menegurnya tp baik lelaki atau wanita berlumba2 memuji artis ini. Begini ke cara kita bsimpati pd dia? Begini ke cara kita mmberi semangat buat wanita yg sdg kecewa teruk dlm rumahtangga?Tepuk dahi.


Elok je hang mcm ni..Comel tau!

Ouch skejap lg ade la nk hentam sy, komen good2 acah2 ustajah. Haha. Hamba sedia dikecam. Biasalah ape je pndapat pasti ada pro kontra. Hehe. Begini, masing2 ada pendapat. Sy lebih setuju jika Elly xmenyertai pun program2 begini. Kelihatan astro spt mempergunakn nama beliau utk meraih rating tinggi.
Sy melihat Elly spt tidak bsetuju dgn komen begini. Baginya ini platform beliau kembali ke arena nyanyian slps skian lama mnyepi. Hmm. Betul ke Elly? Ke ini platform elly nk balas dendam kt bekas suami atau Faye Kusyairi? Mgkin liuk lentok Elly stiap mggu buat bekas suami @ perempuan itu xsenang duduk? Elly mgkin rs puas hati andai itu terjadi. Jadi kalau benar itu niat Elly join GV. Mmg xkemana pjalanan karier Elly. Sama juga jika ini platform utk Elly terus menerus menagih simpati penonton dan peminat. Stiap mggu Elly dberi tajuk lagu yg ade kene mngena dgn kehidupan Elly. Stiap kali itu peminat bpusu2 melahirkan rs simpati pd Elly. Sy jd keliru, Elly msh kekal di pentas GV krn benar2 ada kualiti sbg pnyanyi atau krn undi kesian peminat2. Stakat ini terus terang vokal Elly masih ditahap biasa2. Jadi berbaloi ke kalau menang krn undi smpati? Ini smua hanya mnjadikan Elly pnyanyi tdak bkualiti. Sampai kemana sgt kesian org kepada kita Elly? Simpati org xboleh bwk Elly kemana2. Ia hanya bsifat sementara.

Sy peminat Elly sejak zaman kegemilangan Usah ditambah bara yg tsimpan lg. Sy mengikuti pkembangan dia di IG. Sedih mmg sedih dgn apa yg menimpanya tp keputusan Elly menyertai program ni xkan merubah pun kehidupan dia mnjadi lebih baik. Terkinja2, termanja2 di pentas hanya mmburukkan imej ibu tunggal. Silap2 dia pula jd penyebab rumahtangga org lain bgoyang krn suami2 org pon nampaknya xsenang duduk tgk dia gelek. Haha. Sy risau perempuan2 yg bpusu2 ada di belakang dia ketika ini konon2 memberi sokongan,ttibe memusuhi dia spt mana dorg memusuhi Faye Kushairi ketika ini.

Seharusnya bila diuji begini,Elly harus lebih matang. Move on Elly. Elly kini seorang ibu. Binalah satu kehidupan baru yg jauh dr kealpaan dan populariti. Kalau pun tetap tidak mahu berganjak dr terus menghiburkan org.Hiburkanlah dgn cara yg lebih sopan agar terpelihara title IBU TUNGGAL itu. Mungkin Elly boleh mencontohi gaya Siti Nurdiana. Beliau kelihatan jauh lebih matang dan tahu membawa diri. Tak pernah pula sy melihat dia tergedik2 dipentas sepanjang GV.Dia bjaya dgn cara dan gaya tsendiri, yg pastinya lebih sopan tanpa perlu seksi terkinja2 sana sni. Jadi Elly tak usah lah lagi menonjolkan sifat manja berlebih-lebihan. Semua itu hanya mengenyangkn mata lelaki2 miang. Apa lah beza Elly dgn "perempuan itu" pd ketika ini?


Seharusnya Elly berusaha menambah nilai dlm diri bukan memurahkn harga diri dgn pelakuan2 begini di atas pentas. Tunjukkan Elly jauh lebih mahal dari dia. Jika berterusan begini, sampai bebila pun Elly xkan jumpa lelaki yg baik utk menggantikan tempat bekas suami Elly.

Sy sayang Elly Mazlein. Terimalah teguran sy yg xsbrapa ini. Smoga Elly sentiasa cekal dan tabah mlalui hari2 mdatang. Muah cked.


Friday, 7 October 2016

Sepasang Kembar Bakal Menjengah Dunia..

Ketika sedang menaip entry ini, mata aku berkaca.
Sebak giler kat dada!
Penantian yg aku kira dselang-seli airmata, doa, dan pengorbanan!
Akhirnya Allah sudahi dgn berita yang penuh bererti.
---Buat sepasang suami isteri ini.
Dan buat semua orang yg sama2 menanti dan terus menanti.

Dan seperti menunggu kelahiran anak sendiri,
aku menghintung hari demi hari...penuh debar dalam hati!
Tuhan janji orang yang sabar ada habuannya nanti..

Dan ujian yang diberi Tuhan bukan calang2
hanya mereka yang kuat sahaja diuji begini.Ya! Mereka sangat kuat.
Aku mnjadi saksi bagaimana mereka melewati hdup dgn
psoalan2 manusia yg kadang2 bagai xmahu mengerti..
bahawa soal jdoh,zuriat,ajal dan sgala ketetapan adalah milik Allah!
Mereka ditanya berulang2 soalan yg mereka sdiri gagal mnjawab!
Dan bermacam lagi ujian serta dugaan mereka tempuh bsama..

Hye girlsss!!! :'(

Tuhan xpernah mungkir, lihatlah sayang-sayangku!
Apa semua ini?
Kegembiraan apakah ini?
Sebuah hadiah Tuhan beri utk 1001 kesabaran!
Sangat indah..

Bukan seorang tapi dua!
Ya,dua puteri bakal menjengah dunia Disember nanti (Dgn izinNya!)
Puteri2 yang kita semua tunggu dgn doa dan ikhtiar!
Bergembiralah hati-hati yang telah lama berduka.

Alhamdulillah!!!!!!!

Aku meneruskan penantian puteri2 comel itu.
Mohonku agar smua mendoakan supaya segala bjalan dgn lancar..
dipermudakan segala doa si ibu bapa dan anak2.

Sungguh,
Allah tidak pernah memungkiri janji!

Milik siapa kembar itu?
(Senyum)
Milik hamba Allah yang sabar!
Tunggu disember ya...